Ministarstvo odbrane Rusije negiralo je saopštenja „Rojters“ o gubicima među ruskim vojnicima u Palmiri.


„Nikakvih zvaničnih podataka o navodnim ’gubicima u borbama za Palmiru‘ nije bilo, nikad nisu objavljivani niti zaista postoje. Na taj način, čitav članak britanske agencije ’Rojters‘ o navodnom ’umanjenju‘ takvih podataka skup je slova radi opravdanja sopstvenog naslova“, izjavio je novinarima zvanični predstavnik Ministarstva odbrane Igor Konašenkov.

On je naglasio da nijedno od pomenutih imena koje su Britanci iz „Rojtersa“ otkrili ne pripada ruskim vojnicima.

General je obratio pažnju da se među autorima materijala agencije, koji su navodno proučavali izveštaje ruskih groblja i ispitivali Ruse, nalaze Sulejman el Halidi u Amanu, Tomas Peri i Angus Makdauel u Bejrutu, Džozef Nasra u Berlinu i Kristijan Lou.

„Malo iznenađuje što je materijal bukvalno umanjen namernim dovođenjem u zabludu čitalaca, kada se jedno te isto ime navodi kao ’vojnik po ugovoru‘ i ’najamnik‘“, rekao je Konašenkov.

On je izrazio mišljenje da je saopštenje britanske agencije objavljeno sa ciljem da se skrene pažnja javnosti sa činjenice da političari i diplomate sa Zapada nemaju realne dokaze o navodnom hemijskom napadu u Han Šejhunu.

„Čitav tekst je apsolutna lažljiva kompilacija glasina, sakupljena na brzinu kako bi se skrenula pažnja sa lažnog spektakla o navodnom hemijskom napadu iz vazduha u sirijskom Han Šejhunu“, zaključio je general.

Ranije je agencija „Rojters“, pozivajući se na samostalno prikupljene podatke, saopštila da je Ministarstvo odbrane Rusije smanjilo broj svojih poginulih vojnika u Palmiri. U tekstu agencije se navodi da je od kraja januara prošle godine do marta ove godine u borbama za Plamiru poginuo 21 ruski vojnik, dok su prema tvrdnjama ruskog vojnog resora poginula samo petorica vojnika.