Liječnici koji se brinu o pacijentima Covid-19 u bolnici u ruskoj regiji Tver
© Sputnik / Tatiana Makeeva
Liječnici koji se brinu o pacijentima Covid-19 u bolnici u ruskoj regiji Tver
Ako ćete pričati o lažnoj slici o Rusiji, bolje se pobrinite da vas ne uhvate. Američka novinska stranica Bloomberg u utorak je uhvaćena u iznošenju lažnih statističkih podataka kako bi Rusija izgledala loše. Rusi nisu bili sretni zbog toga.

Napisano mišljenje redovite kolumnistice, Clare Ferreire Maques, pod naslovom "Kako je Putinova Rusija zabrljala pandemiju" opisuje kako je Rusija, do 2013. imala 3.8 kreveta na 1.000 ljudi, što je daleko ispod prosjeka od 8.2 na 1.000 ljudi. Istina je bila u potpunosti suprotna; Bloomberg je zamijenio brojeve.

Na njihovoj službenoj Facebook stranici, rusko veleposlanstvo žestoko je uzvratilo udarac SAD-u:
"Još jedna velika američka medijska kuća uhvaćena je kako laže o mjerama, koje su ruske vlasti poduzele u borbi protiv širenja infekcije koronavirusa", stoji u objaviveleposlanstva.
Facebook objava sadrži poveznice na službene podatke Svjetske banke, pokazujući da je Rusija imala dvostruko više kreveta po glavi stanovnika, u odnosu na OECD. Veleposlanstvo je ovu zamjenu znamenki nazvala "čistom krivotvorinom".
"Laži o našoj zemlji ne mogu #ZaustavitiCovid19. Takvi trikovi pseudo-stručnjaka specijaliziranih za #Rusiju, koji oblikuju javno mišljenje Zapada o našoj zemlji, odavno su postali tužna stvarnost. Uvjereni smo da čitatelji i gledatelji vodećih američkih medija zaslužuju provjerene, ali ne namjerno iskrivljene informacije", nastavlja objava.
Bloomberg je od tada ispravio pogreške, promijenivši grafikon tako da on pokaže prave brojke i za Rusiju i za OECD.