putin
© Aleksej Nikolsky / Ured za tisak i informiranje ruskog predsjednika / TASS
Ambasada Rusije u SAD pozvala je američku agenciju "Blumberg" da se izvini čitaocima zbog članka u kojem se tvrdi da je rejting predsednika Vladimira Putina u aprilu pao na 27 odsto, što su, kako ističu, dezinformacije.

Stiče se utisak, dodaju, da se u agenciji vesti pišu kako bi se stvorila lažna predstava o negativnim tendencijama u Rusiji.

"Blumberg" je prethodno, pozivajući se na VCIOM (ruski Institut za istraživanje javnog mnjenja), objavio da je Putinov rejting pao u aprilu na 27 odsto, odnosno da je podrška ruskom predsedniku padala kako se razvijala kriza u vezi s pandemijom virusa korona.

VCIOM je, međutim, objasnio da je rad ruskog predsednika pozitivno ocenilo 61-63 odsto građana, da je nivo poverenja 67-68 odsto, kao i da je izborni rejting predsednika Institut poslednji put objavio 2018. godine.

Podaci na koje se poziva američka agencija, precizirali su u VCIOM, predstavljaju mišljenje onih Rusa za koje je Putin jedan od političara kojima veruju.

"Stiče se snažan utisak da se članci u 'Blumbergu' pišu da bi se iznosili lažni grafici i stvarale lažne predstave o negativnoj dinamici u Risiji. Ovog puta predmet mahinacija bio je 'rejting' predsednika Vladimira Putina", navode u ambasadi i dodaju da agencija nastavlja da iskazuje apsolutno nepoštovanje prema svojim čitaocima.

Očigledno je da se nadaju, dodaju u ambasadi, da čitaoci neće proveravati osnovne izvore informacija i da neće naći podatak da je nivo poverenja građana Rusije prema Putinu - 67,9 odsto.

Ovo nije prvi put da je ruska ambasada reagovala povodom pisanja američke agencije o Rusiji. Prethodno je ambasada tražila da "Blumberg" demantuje članak o broju bolničkih ležajeva u Rusiji.


Skandal je izazavao i članak u kojem se agencija bavi niskom stopom smrtnosti od koronavirusa u Rusiji i to pod naslovom "Eksperti žele da znaju zašto virus korona nije ubio više Rusa".

Posle kritike portparolke ruskog Ministarstva spoljnih poslova Marije Zaharove naslov članka je promenjen.