sindrom vukodlaka
© SABINA PIERCE/ASSOCIATED PRESS
Abyss DeJesus (2) rođena je sa "sindromom ljudskog vukodlaka", što su djeca u Španjolskoj počela doživljavati nakon unosa pogrešnih lijekova
Nekolicina djece u Španjolskoj razvilo je pojačan rast dlaka i kose, nalik 'sindromu vukodlaka', nakon što su primili pogrešan lijek. Liječili su im želučane probleme lijekom koji je sadržavao sastojke za liječenje alopecije (gubitak kose), a sve zajedno je prijavljeno 17 slučajeva - u Cantabriji, Valenciji i Granadi, piše BBC.

- Čelo, obrazi, ruke, noge i dlanovi mog sina prekriveni bili su dlakama. Bilo je prilično zastrašujuće - posvjedočila je jedna majka.

Španjolska agencija za lijekove i medicinske proizvode (Aemps) odmah je istražila slučajeve i otkrila da su svi povezani s lijekom koji je propisan roditeljima za liječenje refluksa kod djece. Smatralo se da sadrži sastojak omeprazolm, a ispostavilo se da je sastavljen od minoksidila koji stimulira rast kose. U izvještaju objavljenom na stranicama Aempsa napisali su da su lijek distribuirale farmaceutske kompanije u regiji Málaga.

Prvi slučajevi prijavljeni su u srpnju i proizvod je odmah povučen s tržišta.

Španjolsko ministarstvo zdravstva je u srijedu objavilo da je lijek bio pogrešno etiketiran i da je došlo do zamjene s lijekom za želučane probleme zbog 'interne greške'. Distribucijski centar farmaceutskih kompanija je zatvoren dok se istraga ne završi.

Očekuje se da će se djeca u potpunosti oporaviti kroz nekoliko tjedana, dok sav višak kose ne otpadne.

Jedna je mama, nazvana samo Amaya, rekla za španjolske novine El Mundo da je počela paničariti kad su joj 22-mjesečnoj kćerki na licu počele rasti dlake i kosa. Odmah je kontaktirala pedijatra i rekla da dijete pije sirup na bazi omeprazola. Liječnik joj je savjetovao da joj prestane davati sirup, ali da ga sačuva u frižideru ako će trebati uzeti uzorke i analizirati sastav. Kasnije je otkriveno da sadrži minoksidil.

Angela Selles je pak za El País ispričala da su njezinom sinu Urielu, šest mjeseci starom, počele rasti dlake po cijelom tijelu, no najviše su do izražaja došle obrve koje su bile guste kao kod odraslog muškarca.

- Bilo je baš strašno jer nismo imali pojma što se događa s njim - rekla je Angela dodajući da je i Uriel pio isti sirup u to vrijeme.

Minoksidil je kod tako male djece izazvao 'sindrom vukodlaka', rijetko stanje koje uzrokuje pojačani rast guste dlake po cijelom tijelu, a često i na neuobičajenim mjestima, poput lica.