Ukraine propaganda
Otkako je 24. veljače započela ruska ofenziva unutar Ukrajine, ukrajinska vojska gaji imidž male odvažne vojske koja se suprotstavlja ruskom Golijatu. Kako bi potaknuo percepciju ukrajinske vojne borbenosti, Kijev je pokrenuo stalan tok sofisticirane propagande s ciljem poticanja javne i službene potpore zapadnih zemalja.

Kampanja uključuje jezične vodiče, ključne poruke i stotine propagandnih plakata, od kojih neki sadrže fašističke slike, pa čak i hvale neo-nacističke vođe.

Iza napora ukrajinskih odnosa s javnošću stoji vojska stranih političkih stratega, lobista Washingtona i mreža medija povezanih s obavještajnim službama.

Ukrajinska propagandna strategija zaslužila je pohvale od zapovjednika NATO-a, koji je za Washington Post rekao: "Stvarno su izvrsni u strateškim komunikacijama - medijima, info operacijama, a također i psihološkim operacijama". Post je na kraju to priznao:
"Zapadni dužnosnici kažu da, iako ne mogu neovisno provjeriti većinu informacija koje Kijev iznosi o razvoju situacije na bojištu, uključujući brojke o žrtvama za obje strane, one ipak predstavljaju vrlo učinkovitu strategiju."
Ključ propagandnog napora je međunarodna legija tvrtki za odnose s javnošću koje izravno rade s ukrajinskim Ministarstvom vanjskih poslova kako bi vodile informacijski rat.

Prema vijestima sa portala za odnose sa javnošću PRWeek, inicijativu je pokrenula anonimna osoba koja je navodno osnovala tvrtku za odnose s javnošću sa sjedištem u Ukrajini.

"Od prvog sata rata, odlučili smo se pridružiti Ministarstvu vanjskih poslova kako bismo im pomogli u distribuciji službenih izvora kako bi pokazali istinu", rekla je bezimena osoba za PRWeek. "Ovo je hibridni rat: mješavina krvave borbe s ogromnim dezinformacijama i lažnom kampanjom koju vodi Rusija [sic]."

Prema toj anonimnoj osobi, više od 150 tvrtki za odnose s javnošću uključilo se u propagandni napad.

Međunarodne napore predvode suosnivač tvrtke za odnose s javnošću PR mreže Nicky Regazzoni i Francis Ingraham, vrhunski konzultant za odnose s javnošću s bliskim vezama s vladom Ujedinjenog Kraljevstva. Ingraham je prethodno radio za britansku Konzervativnu stranku, sjedi u Vijeću za strategiju i evaluaciju komunikacijskih usluga vlade Ujedinjenog Kraljevstva, glavni je izvršni direktor Međunarodne konzultantske organizacije za komunikacije i vodi tijelo za članstvo u britanskoj lokalnoj vladi, LG Comms.

"Imali smo privilegiju pomoći u koordinaciji napora za potporu ukrajinskoj vladi u posljednjih nekoliko dana", rekao je Ingham za PROvoke Media. "Agencije su ponudile cijele timove za podršku Kijevu u komunikacijskom ratu. Naša potpora Ministarstvu vanjskih poslova Ukrajine je nepokolebljiva i nastavit će se koliko god bude potrebno."

S anonimnom ukrajinskom osobom koja se pridružila dvjema vodećim osobama za odnose s javnošću u propagandnom napadu kijevske vlade, ukrajinsko Ministarstvo vanjskih poslova podijelilo je datoteku dosjea (arhiva) s materijalima koji upućuju agencije za odnose s javnošću o "ključnim porukama", odobrenom jeziku, sadržaju za diskreditiranje propagandnih konstrukcija, krajnje desničarskoj i neo-nacističkoj propagandi.

Datoteku vodi Yaroslav Turbil, koji je na svojoj LinkedIn stranici opisan kao "voditelj Ukraine.ua — ukrajinskog digitalnog ekosustava za globalne komunikacije. Strateške komunikacije i promocija brenda zemlje." Turbil je radio u više organizacija "civilnog društva" usko povezanih s vladom SAD-a i stažirao u Internews-u, američkoj organizaciji povezanoj s obavještajnim službama koja djeluje pod krinkom promicanja slobode tiska.

ukraine propagandist propaganda
© Yaroslav Turbil/LinkedIn
Ukraine propaganda
© Yaroslav Turbil/LinkedIn
Među propagandnim konstruktima distribuiranim u dosjeu je i video incidenta na Zmijskom otoku, za koji se brzo pokazalo da je lažan, u kojem se navodi da su ukrajinski graničari stacionirani na malom otoku ubijeni nakon što su rekli ruskom ratnom brodu koji se približavao i pozvao da se predaju "Idi i j**i se." Predsjednik Zelensky održao je tiskovnu konferenciju na kojoj je najavio da će muškarcima dodijeliti medalju Heroja Ukrajine, jer su mainstream mediji naširoko širili priču. Međutim, navodno mrtvi vojnici brzo su se pojavili živi i zdravi, što je pokazalo da je njihov herojski stav zapravo farsa.

Unatoč tome što je dokazano da je priča lažna, dosje sadrži propagandni video koji ju promovira.


Još jednu datoteku u dosjeu vodi ukrajinska MFA grafička umjetnica Dasha Podoltseva i sadrži stotine propagandnih grafika koje su poslali umjetnici iz Europe i Sjedinjenih Država.

Neke sadrže generičke poruke "ne ratu", dok deseci drugih slika slave "Duha Kijeva" - herojskog ukrajinskog pilota za kojeg se ispostavilo da ne postoji - te lažni incident "Zmijski otok 13".

Mnoge koriste ksenofobični i rasistički jezik, a neke su eksplicitne u hvaljenju istaknutih ukrajinskih neonacista, uključujući vođu C14 Yevhena Karasa, fašističku paravojsku Desnog sektora i neonacistički bataljun Azov. Više slika poziva na "banderovske smoothije" - referencu na molotovljeve koktele nazvane po pokojnom zapovjedniku OUN-B-a Stephanu Banderi, koji je surađivao s nacističkom Njemačkom u masovnom ubojstvu Židova i etničkih Poljaka tijekom Drugog svjetskog rata. Druga slika prikazuje knjigu pod naslovom: "Enciklopedija neizlječivih bolesti", u kojoj se navode Rusija, Bjelorusija, Sjeverna Koreja, Sirija i Eritreja.

ukraine weapons propaganda

"Volim NLAW" - lako protutenkovsko oružje sljedeće generacije, koje su zapadne vlade dale ukrajinskoj vojsci
ukraine propaganda weapons sunflower

Grafika, koja implicira gnojenje polja tijelima, glasi: "Savjet bake Moskovljanima: Sakrij se u polja, kad pogineš u rukama naše vojske, suncokreti će bolje rasti"'
ukraine propaganda dead russians coffins
matrioshka
[Još mnogo primjera ovdje ]


Strani ekstremisti hrle u Ukrajinu


Dosje također sadrži poveznicu na stranicu Ministarstva vanjskih poslova pod nazivom "Borba za Ukrajinu", koja pruža upute za strance koji se žele pridružiti ukrajinskim oružanim snagama prepunim neonacista - tzv. "Međunarodna obrambena legija Ukrajine".

Nakon poziva Zelenskog stranim borcima da formiraju brigadu, borci iz cijelog svijeta, uključujući SAD, Veliku Britaniju, Kanadu, Australiju, Španjolsku, Kolumbiju, Brazil, Čile i druge, otputovali su da se suoče s ruskim snagama. Drugi su bez borbene obuke ili iskustva stigli zbog "ratnog turizma" - što je jedan britanski vojnik nazvao "hvatačima metaka".

ukraine recruiting poster foreign fighters
ukraine

Službena grafika o zapošljavanju iz dosjea ukrajinskog Ministarstva vanjskih poslova
Dok ukrajinska vlada kaže da su se deseci tisuća odazvali njihovom pozivu, neki komentatori izrazili su sumnju u te brojke, nazvavši to "PR vježbom".

Međutim, stranci koji su putovali u Ukrajinu susreli su se s mnogo ozbiljnijom stvarnošću nego što su očekivali.

Rusko zrakoplovstvo bombardiralo je vojne objekte u blizini mjesta gdje su strani borci spavali. Nakon što je pobjegao u susjednu Poljsku, jedan španjolski borac opisao je bombardiranje kao "poruku" koja je mogla ubiti tisuće.


Komentar: Ali nije. Namjerno. Rusija želi što manje žrtava, na svim stranama. Ali također želi i istaknuti poantu.


Slično, američki borac koji se sakrio u vozilo hitne pomoći kako bi pobjegao s crte bojišnice, upozorio je da ukrajinske vlasti ubijaju strance koji su se odlučili ne boriti, nazvavši to "zamkom".

Ispravna formulacija

Jedan dokument unutar dosjea ocrtava prihvatljiv jezik o sukobu s Rusijom, onakav kako ga je odredila ukrajinska vlada.
ukraine propaganda translations correct language
© Ukrainian Ministry of Foreign Affairs
"Ovakvi ruski klišeji poput 'referenduma na Krimu' ili 'volje naroda Krima' apsolutno su neprihvatljivi", navodi se u dokumentu, gdje referenciraju iznimno uspješan referendum iz 2014. za odvajanje od Ukrajine.

Dokument smatra neprihvatljivim izraze poput "građanski rat u Donbasu", "unutarnji sukob", "sukob u Ukrajini" i "ukrajinska kriza" za opisivanje rata ukrajinske vojske s otcijepljenim republikama regije Donbas. To, unatoč činjenici da Ured visokog povjerenika Ujedinjenih naroda za ljudska prava procjenjuje da je 14.200 ljudi, uključujući 3.404 civila, ubijeno u unutarnjim borbama u Ukrajini od 2014. godine.

Umjesto ovih fraza, dokument poziva na korištenje izraza "oružana agresija Ruske Federacije u Donbasu, međunarodni oružani sukob, ruski rat protiv Ukrajine, rusko-ukrajinski oružani sukob".

Ključne poruke

Još jedan dokument pod nazivom "Ključne poruke" sadrži specifične propagandne tvrdnje koje su bile široko rasprostranjene u glavnim zapadnim medijima, ali su od tada diskreditirane. Jedan dio tvrdi da je "cijela Europa bila stavljena na rub nuklearne katastrofe, kada su ruske trupe počele granatirati najveću nuklearnu elektranu Zaporožje u Europi".
Ukraine propaganda key messaging document
Međutim, glavni direktor Međunarodne agencije za atomsku energiju, Rafael Mariano Grossi, rekao je da zgrada pogođena ruskim "projektilom" u tvornici Zaporožje "nije dio reaktora", već centar za obuku. Ruske trupe su također ostavile ukrajinske radnike kako bi nastavili s radom tvornice.


Drugi dio dokumenta zahvaljuje Turskoj na odluci "da blokira pristup ruskim ratnim brodovima na Crno more".

Međutim, turski predsjednik Recep Tayyip Erdogan zatvorio je tjesnac Bosfor i Dardanele za sva vojna plovila, sprječavajući i NATO i ruska plovila da pristupe Crnom moru.

Među ključnim porukama dokumenta je i izjava zahvalnosti "anti-ratnim demonstracijama koje održavaju građani mnogih nacija diljem svijeta, pokazujući snažnu potporu Ukrajini u obrani od Rusije."

To se odnosi na velike pro-ukrajinske demonstracije u Europi koje su uključivale pozive SAD-u i NATO-u da uspostave zonu zabranjenog leta iznad Ukrajine i obore ruske vojne zrakoplove, potencijalno pretvarajući sukob u svjetski rat između nuklearnih sila.


"Unatoč ruskoj propagandi, ne postoji diskriminacija na temelju rase ili nacionalnosti, uključujući i kada je riječ o prelasku državne granice od strane stranih državljana", tvrdi se u ukrajinskom dokumentu.

Međutim, brojni video zapisi i izvješća dokumentiraju ukrajinske vlasti koje sprječavaju Afrikance da pobjegnu pred borbama. Čak je i New York Times - koji teško da je uportište propagande iz Kremlja - objavio izvješće u kojem se dokumentira ova rasistička praksa.

U jednoj poruci stoji da su "16. ožujka, ruske snage bacile bombu na dramsko kazalište u kojem je bilo sklonište do 1300 civila. Broj žrtava još uvijek nije poznat."

Međutim, kako je izvijestio Max Blumenthal, čini se da je eksplozija rezultat operacije pod lažnom zastavom koju je osmislila neonacistička bojna Azov i čiji je cilj bio poticanje intervencije NATO-a.


Komentar: U poruci koju su civili u Mariupolju objavili nekoliko dana prije nego što je kazalište dignuto u zrak, kaže se da ih bataljon Azov ubacuje u zgradu kako bi ih ubio i prebacio krivnju na Rusiju.



Farme trolova koje podupire NATO


Još jedna anonimno vođena istraga pokazuje kako su ukrajinske tvrtke za odnose s javnošću koristile ciljane reklame da preplave ruski internet i društvene mreže s porukama koje pozivaju na ekonomsku izolaciju Moskve i "zaustavljanje rata". Ovaj napor vodi Bezlepkin Evgenij Vitalievič, koji koristi alias Evgeny Korolev, zajedno s Pavelom Antonovim iz organizacije Targetorium. Iza svog pseudonima Koroljev, ukrajinski informacijski ratnik napisao je objavu na svojoj Facebook stranici (sada privatnoj) u kojoj se hvali da su Facebook oglasi njegove tvrtke postigli 30 milijuna pregleda u tri dana.

Istovremeno, Facebook je blokirao ruske državne medije od prikazivanja oglasa i unovčavanja sadržaja. Pojavilo se nekoliko lažnih medijskih profila poput Russia 24, koji su autentični profil zatrpali pod nizom imitatora. Facebook je također označio izjave ruskih dužnosnika, uključujući Ministarstvo obrane, kao "lažne".

Ova kampanja je navodno provedena na preporuku StopFake-a, samoopisanog medija za "provjere činjenica" kojeg financiraju Nacionalna zaklada za demokraciju, Atlantsko vijeće, češka i britanska ministarstva vanjskih poslova, te Međunarodna zaklada za obnovu, koju financira Zaklada za otvoreno društvo milijardera Georgea Sorosa.

StopFake je angažiran od strane Facebook-a u ožujku 2020., kako bi "zauzdao protok ruske propagande", ali je otkriveno da zapošljava više osoba koje su usko povezane s nasilnim neo-nacistima. Novinar koji je koautor razotkrivanja dobio je prijetnje smrću i na kraju je pobjegao iz Ukrajine.

Ta otkrića očito nisu spriječila Facebook da se i dalje oslanja na tu organizaciju za smjernice cenzure.

U međuvremenu, ruski hakeri su pronašli javni Googleov dokument (odtada je postao privatan, postavljen ovdje) s detaljima o propagandnoj operaciji, koji je distribuiran na Telegram kanalima "kreativnih farmi".

"Ovdje možete pronaći linkove na ukrajinske medije kojima je potrebna promocija, bot račune s prijavama i lozinkama s kojih su korisnicima slane antiratne poruke i poruke s lažnim vijestima o Ministarstvu obrane, izjave i konkretne upute o tome koje postove i koju publiku povezati zajedno", stoji u istrazi.

Još jednu kampanju vodi Nataliya Popovych, osnivačica agencije za odnose s javnošću One Philosophy u Kijevu. Popovychin LinkedIn profil pokazuje da je radila s američkim State Departmentom i savjetovala bivšeg predsjednika Petra Porošenka. Također je suosnivačica i članica upravnog odbora ukrajinskog kriznog medijskog centra, propagandnog odjela koji se financira od strane Američke agencije za međunarodni razvoj, Nacionalne zaklade za demokraciju, Veleposlanstva SAD-a i NATO-a, između mnogih drugih.

Članak o kampanji Azija opisuje nekoliko tvrtki za odnose s javnošću koje su uključene u napore. Među njima je Richard Edelman, izvršni direktor Edelman PR-a. Edelman je također član upravnog odbora Atlantskog vijeća i Svjetskog ekonomskog foruma.

"Geopolitika je postala novi test za povjerenje. To smo vidjeli s optužbama za kršenje ljudskih prava u Xinjiangu, a rat između Ukrajine i Rusije samo ga je pojačao", rekao je, povezujući američku propagandnu kampanju oko kineske kampanje deradikalizacije muslimana Ujgura.


Mediji odobreni od strane PR-a


Članak u PRWeek-u opisuje nekoliko osoba koje sudjeluju u onome što opisuju kao "PR vojsku" koja se "bori na informacijskoj fronti" protiv ruskog "barbarskog genocida nad Ukrajincima".

"Propaganda je isto što i pravo smrtonosno oružje", izjavila je Marta Dzhumaha, PR menadžerica u zdravstvenoj tvrtki BetterMe.

Julia Petryk, voditeljica odnosa s javnošću u MacPawu, nudi popis odobrenih medija čiji je autor njezina kolegica Tetiana Bronistka, bivša zaposlenica Ureda glavnog državnog tužitelja Ukrajine. Popis uključuje izvore na ruskom i engleskom jeziku, kao i Telegram kanale. Međutim, ti "provjereni izvori koji objektivno pokrivaju ono što se događa u Ukrajini" su sve samo ne neovisni. Većina ih je vezana uz američke i europske vlade i uz zaklade milijardera.

ukraine propaganda media outlets
© McPaw
Pro-ukrajinski propagandni mediji
Ona također navodi nekoliko web stranica na ruskom jeziku: Među navedenim Telegram kanalima su:
  • Radio Svoboda - CIA-in propagandni organ Radio Slobodna Europa/Radio Sloboda
  • Espresso TV, većim dijelom u vlasništvu supruge bivšeg ukrajinskog člana parlamenta Mykola Knyazhytsky
  • Censor.net, nekada najveća medijska stranica u Ukrajini, čiji je moto "Srušiti Rusiju", a čiji vlasnik upravlja "paradom međunarodnih trolova".

Obavještajne operacije


Dok tvrtke za odnose s javnošću distribuiraju sadržaj, CIA-ini posrednici i zaklade milijardera vode medijske kuće iz kojih ga dobivaju. U srži ove operacije nalazi se projekt pod nazivom Razmjena vijesti na ruskom jeziku koji je bio proizvod mreže oporbenih medija osnovanih 2016. koji djeluju u post-sovjetskim zemljama, kako je otkrila istraga ruske medijske agencije RIA FAN.

U srpnju 2021., grupa novinara doletjela je u Varšavu na medijsku obuku, nakon što su ih najviše poljske medicinske vlasti izuzele od ograničenja povezanih s koronavirusom i karantenom.

Među šestoricom novinara bio je i Andrej Lipsky, zamjenik glavnog urednika Nove gazete i Yuliia Fediv, izvršna direktorica Hromadske TV medije, jedne od najgledanijih mreža u Ukrajini.

Financijski izvještaji Hromadske pokazuju da ju financiraju brojne vlade i zaklade, uključujući Veleposlanstvo SAD-a u Ukrajini, Ministarstvo vanjskih poslova Danske, Švedsku agenciju za međunarodni razvoj i suradnju, Europsku zakladu za demokraciju i Free Press Unlimited. Milijarder iz Silicijske doline Pierre Omidary također je sudjelovao u stvaranju ovog medija.

Hromadske je nedavno ugostila komentatora koji je zahtijevao genocid nad etničkim Rusima u Donbasu, rekavši da je naseljen s 1,5 "suvišnih" ljudi koji "moraju biti istrijebljeni".


Obuka, koja je održana iza zatvorenih vrata od 19. do 21. srpnja, nosila je naziv "Medijska mreža 2021+" i usko je povezana s Mediasetom, također poznatom kao Razmjena vijesti na ruskom jeziku, mrežom osnovanom 2015. Web stranica Razmjene vijesti na ruskom jeziku je oskudna, s malo dostupnih informacija o svojim aktivnostima - očito je postala privatna od objave istrage RIA FAN-a.

Iako tvrdi da je neovisna, Razmjena vijesti na ruskom jeziku je projekt Free Press Unlimited-a, koji financiraju nizozemska vlada i Europska komisija.

Danas uključuje 14 medija koji djeluju kao "čvorovi", međusobno objavljujući članke u raznim zemljama.

Uvodni video web stranice vodi Maxim Eristavi, bivši reporter Radija Slobodna Europa i osnivač Hromadske. Danas je na čelu Millenijumskog programa liderstva u NATO-u i Atlantskom vijeću podržanom od strane industrije oružja.

Od svog početka, Mediaset je koordinirao između tržišta u Azerbajdžanu, Gruziji, Kazahstanu, Kirgistanu, Latviji, Moldaviji, Rusiji i Ukrajini. U ožujku 2021., Mediaset se proširio s projektom Colab Medios, kreiran kroz program Free Press Unlimited Viable Media za program osnaženih društava (VIMES). Ovaj program je kreirao obuku za novinare i objavio je članke iz Salvadorske kuće El Faro objavljene na Euroradio (Bjelorusija), Coda (Gruzija) i Ziarul de Garda (Moldavija).

Nekoliko dana nakon što je Rusija pokrenula svoju vojnu ofenzivu, 4. ožujka, stvoren je novi projekt pod nazivom Media Lifeline Ukraine.

Sljedećeg dana Free Press Unlimited održao je hitnu konferenciju za Ukrajinu na kojoj su bili i suosnivači Hromadske Maxim Eristavi i Nataliya Gumenyuk. Na sastanku je traženo da se prikupi 2 milijuna eura za projekt. "Samo uz stalnu vanjsku podršku, lokalni medijski subjekti moći će nastaviti raditi svoj posao", traži se na uvodnoj stranici.

Nekoliko dana kasnije, Free Press Unlimited najavio je partnerstvo za podršku novom zajedničkom projektu Reportera bez granica i njhovog ukrajinskog partnera, Instituta za masovne informacije, pod nazivom The Lviv Press Freedom Center. Institut za masovne informacije vodi službenica za komunikacije USAID-a Oksana Romaniuk, a financiraju ga USAID i vlada Ujedinjenog Kraljevstva .


Lobisti u Washingtonu mašu psom



Komentar: Fraza "rep koji maše psom" (engl. wag the dog) ili "mahanjem psom" koristi se za opisivanje situacije u kojoj važnu ili moćnu osobu, organizaciju itd. kontrolira netko ili nešto što je mnogo manje važno ili moćno.


Dok su tvrtke za odnose s javnošću i propagandne operacije povezane s obavještajnim službama ciljane na javnost, lobisti u Washingtonu agitiraju u Kongresu za produženje rata u Ukrajini

Daniel Vajdich, registrirani strani agent i lobist Ukrajinske federacije poslodavaca naftne i plinske industrije, najveće u Ukrajini, radi u ime Volodymyra Zelenskog na lobiranju kod članova Kongresa da odobre dodatne isporuke oružja Ukrajini. Sada šef tvrtke Yorktown Solutions, prije je savjetovao kampanje Teda Cruza i Scotta Walkera i nerezidentni je viši suradnik u Atlantskom vijeću.

"Stingers, Javelins i hajde da riješimo pitanje borbenih zrakoplova", rekao je za Politico, tvrdeći da Rusija pokušava provesti "genocid" i "depopulirati određena područja Ukrajine".

Vajdich je također napisao Zelenskov govor 16. ožujka za američki Kongres, u kojem je citirao govor Martina Luthera Kinga Jr. 'Imam san' u kojem je pozvao na zonu zabrane letova iznad Ukrajine.

Govor ukrajinskog stalnog predstavnika pri Ujedinjenim narodima Sergiya Kyslytsya 23. veljače na Općoj skupštini Ujedinjenih naroda, napisao je generalni direktor lobističke tvrtke SKDKnickerbocker Stephen Krupin, bivši viši pisac govora predsjedniku Baracku Obami koji je intenzivno radio na Bidenovoj kampanji 2020.

Najistaknutiji među registriranim lobistima koji promiču ukrajinsku vladu i poslovne interese je Andrew Mac, koji je također pridonio pisanju Zelenskovog govora u Kongresu. Mac je registriran kao lobist za Zelenskog 2019. i vodi ured ukrajinske odvjetničke tvrtke Asters Law u Washingtonu.

Lobistička tvrtka Your Global Strategy, koju je osnovao Shai Franklin, i koji je bio povezan s brojnim cionističkim organizacijama, uključujući Svjetski židovski kongres i Anti-Defamation League, također koristi svoj utjecaj na lokalne dužnosnike u SAD-u. Franklin je organizirao sastanke između gradonačelnika Harkova Ihora Terekhova i američkih gradonačelnika, uključujući Erica Adamsa u New Yorku, Michelle Wu u Bostonu i Lori Lightfoot u Chicagu. Također pokušava organizirati sastanak između američkih dužnosnika i gradonačelnika Odese i Kijeva. Jedan medij u vlasništvu supruge gradonačelnika Kijeva nedavno je prikazao voditelja koji poziva na genocid nad Rusima, počevši od djece.

Franklin je rekao da surađuje s administracijom ukrajinskog predsjednika Volodymyra Zelenskog kako bi pomogao uspostaviti virtualne sastanke između gradonačelnika Odese i Kijeva i američkih kolega.

Odvjetnik iz Marylanda, Lukas Jan Kaczmarek, također radi u ime ukrajinskog ministarstva obrane da poveća isporuku američkog oružja, posebno nastojeći organizirati isporuke oružja iz tvrtke Kel-Tec CNC Industries sa sjedištem u Cocoau, Florida, u grad Odesu u Ukrajini.

Bivši američki veleposlanik u Rusiji Michael McFaul opisao je mrežu stručnjaka za odnose s javnošću i lobista koji okružuju Zelenskog. "Ovo su ljudi oko gospodina Zelenskog koji su kao posrednici i sugovornici. Oni su već dugo u interakciji s američkim elitama i američkim medijima", rekao je.

McFaul i John E. Herbst, bivši američki veleposlanik u Ukrajini i viši direktor Euroazijskog centra Atlantskog vijeća, djeluju kao neformalni savjetnici Zelenskog. McFaul je za Politico rekao da razgovara s ukrajinskim vladinim dužnosnicima "vjerojatno svakodnevno" i "pomogao im je uspostaviti veze s producentima NBC-a ili MSNBC-a".

dr. michael mcfaul
McFaul je nedavno rekao Rachel Maddow iz MSNBC-a da "Hitler nije ubijao ljude koji govore njemački, suočavajući se s optužbama za poricanje holokausta.

Zelenski je također održao "strateški videopoziv" s McFaulom prije nego što je razgovarao s demokratima iz Predstavničkog doma..

S moćnom ruskom vojskom koja se bori uz DPR i snage LPR-a, čini se da je poraz ukrajinske vojske neizbježan osim ako se Sjedinjene Države i NATO izravno ne sukobe s ruskim snagama, scenarij koji je predsjednik Biden već odbacio. Lobisti ipak ustrajavaju u svojoj kampanji prikazivanjem ukrajinske vojske kao autsajdera koji zadaju udarac za udarcem ruskim hordama. Na taj način pomažu produžiti rat i nastaviti pokolj.
Dan Cohen je dopisnik časopisa Behind The Headlines iz Washingtona DC. Napravio je široko distribuirane video izvještaje i tiskana izvješća iz cijele regije Izraela-Palestine. Njegov Twetter profil je @ DanCohen3000 .